Our social:

20 март 2014 г.

Оцветяване с акварелни моливи II

Здравейте, мили крафтърчета!

Днес допълвам една тема, която бях започнала преди половин година. Вече не се водя много начинаещ, все пак година и половина оцветявам с моливи. :) Все си мисля, че съм задобряла малко за това време, така че наминавам да споделя още една-две хитринки. 

Няколко картичкоправещи са ме питали как се постига повече дълбочина и контраст на оцветените с акварелни моливи картинки. 


Та освен "чалъма" с взимането на цвят директно от върха на молива, ето още два съвета:
  1. Използвайте няколко цвята за светлосенките, за да придадете дълбочина.
  2. Не се страхувайте да използвате черно.



Няма много родни картичкоправещи, които да оцветяват с акварелни моливи, затова започнах да прилагам и съвети от феички, които използват алкохолни маркери. Оказа се, че доста от споделените хитринки са приложими и при акварела. Примерно, оцветяването на фона с тъмно сиво около контура на централното изображение и после размиването с друг цвят, както беше показала Вили, се получава доста добре. Оцветяването "на точки" с потупване също се оказа, че работи що-годе добре с акварела. :) Тук слонът съм оцветила по този начин.


Ако някой ползва Faber Castel Albrecht Dürer, показвам и конкретните цветове, които използвах за тази картинка. :) 


Един от моливите е на Koh-i-noor от колекцията на Боби, която беше изключително мила да ми завещае моливите си, след като откри себе си в друг стил. :) <3 Другите са на Faber от един комплект от 25 цвята, които може би повечето от вас притежават. Част от моливите си взех съвсем скоро на бройка, когато осъзнах, че някои цветове много ми липсват - лилаво, розово, тюркоаз.

*Ето и картичката, която направих с тази картинка.*

Това е от мен за днес, сладури!
Надявам се да съм била полезна със съветите. :)

Поздравчета,

9 comments:

Te4eto каза...

Браво, Джиджи!
Аз принципно не оцветявам - залагам на пейпър пийсинг, но все някъде ми се налага - личица, ръчички... и тогава го правя с моливи - обикновено акварелни, обаче се чувствам плаха като първолаче :-)
Май ще трябва да тренирам!

Kati каза...

Джиджи, много се радвам да те чета :) Урочетата са супер полезни, а слончето е оцветено феноменално просто. И аз всеки път ти се чудя как с едните моливи го докарваш толкова цветно и готино... някои от нас имат бая хляб да изядат докато ти стъпят и на малкото пръстче.
Но дори и моята блондиска тиква почва да схваща, че трябва наслояване в различни нюанси, за да има дълбочина :) значи добре си обясняваш/

Toni каза...

Джиджи, много добре си го обяснила, ама то и задкормилното устройство е важно! Засега опитите проба-грешка не сработват особено добре, но някой ден може и да се науча...надеждата умира последна :)

bejko каза...

И аз се опитвам да оцветявам с моливи ,но определено ми трябват доста напътствия.Урочето ти отново е чудесно.И като гледам ще трябва да сменя марката моливи май:)

Sophie каза...

Майстор си, аз ти казах, не е чалъма да имаш много цветове моливи, а да знаеш как да ги използваш. Възхищавам ти се на умението и желанието да попиваш от всяко уроче и картинка по някоя хитринка и след това да я прилагаш толкова успешно. Мисля, че точно това ми липсва на мен- търпението и не вярмвам, ако мина на маркери да се получи по-различно. Ще се възползвам със сигурност от съветите ти. Мисли следващия път да направиш някое клипче- виждам, че умееш и това, съдейки по тези с Калина. ;)

Didi Georgieva каза...

Аз също ще съм ти благодарна ако се престрашиш и ни покажеш клипче как точно става това толкова трудно за мен оцветяване:)))))Гуш-гуш

Tanüschka каза...

Много неща научих от твоите урочета.Следващата картичка ,която ще направя ,ще е с картинка.

Dess V каза...

Ехаа, страхотно! Оцветяването ти е просто чудно! Толкова красиво е станало, че не спирам да гледам в тази картинка! И толкова любов има в нея... И аз за сега оцветявам само с моливи, макар и не много често, да не кажа рядко дори, но урокът ти е много ценен за мен и дори вдъхновяващ да се занимавам повече с това. Идеята за клипче и на мен ми допада много и аз ще се радвам, ако го видим =)
Не мога да се сдържа да те питам от къде имаш тази картинка. Много е сладка!

Unknown каза...

Много красиви картички! :)